לאמץ הרגלים טובים בחמישה שלבים

לאמץ הרגלים טובים בחמישה שלבים

  העולם שבו אנחנו חיים משתנה כל העת ומחייב אותנו לעתים להחליף הרגלים ישנים ורעים בחדשים וטובים, אבל איך עושים את זה נכון? המטפלת נעמה קמינר מבורך מסבירה

אבי יופה

אתם עומדים לקראת תחילתו של פרק חדש בחייכם שלו ציפיתם ואליו התכוננתם.
יועצים ומומחים שונים הכינו אתכם ועדיין מדובר בשינוי עצום, שכולל בתוכו הרגלים חדשים שאתם נדרשים לאמץ: להתאמן באופן קבוע, לקרוא יותר ספרים, להקדיש זמן רב יותר למערכות היחסים שלכם, לאכול בריא יותר ועוד.
מה שזה לא יהיה, לא קל לנו לשנות.

נוח לנו מאוד בהרגלים שלנו גם אם מדובר בכאלה שהם רעים עבורנו.
למה? מחקרים מראים שהסיבה העיקרית לכך שאנחנו לא מצליחים לשנות הרגלים, קשורה לעובדה שאנחנו פשוט עושים את זה לא נכון.

פסיכולוגיה חיובית, התחום שבו אני מתמחה, חוקרת מה גורם לנו להיות מאושרים ושבעי רצון מהחיים שלנו.
את תוצאות המחקרים מיישמים באמצעות תרגולים פשוטים שכל אחד יכול לבצע.

אחת השאלות המרכזיות שעולות היא ״איך אני משנה הרגלים ואיך אפשר לאמץ הרגלים טובים שמקדמים אותי?".
התשובה נמצאת בדרך שאני סולל לעצמי ליצירת הרגלים חדשים וטובים.
האם אני עוזר לעצמי להצליח? האם הגדרתי מטרות נכונות בטווח סביר? האם אני מקשה על עצמי ומנסה לטפס מהר וגבוה מדי?

הכלים הבאים יעזרו לכם לרכוש הרגלים טובים.
לא משנה באיזה הרגל מדובר ובאיזה תחום בחיים מנסים לאמץ הרגלים חדשים, השימוש בכלים האלה יעשה את הדרך נעימה וקלה, עם הרבה יותר סיכוי להצלחה.
הביצוע פשוט. ההתמדה היא זו שעושה את ההבדל.

1. לקשור הרגל חדש לישן: הדרך הטובה ביותר להתמיד בהרגל חדש היא להצמיד אותו להרגל קיים שפועל אצלנו באופן אוטומטי.
שגרת הבוקר (לקום, לצחצח שיניים, להתלבש, לשתות קפה) היא סביבת ההרגלים החזקה ביותר שלנו.
נניח שאתם מנסים להטמיע הרגל חדש שהוא להיות פעילים יותר פיזית.
אפשר, למשל, במהלך צחצוח השיניים להוסיף תרגילי כושר שונים דוגמת סקוואטים או עמידה על רגל אחת.

2. להתחיל בקטנה: נאמר שההרגל החדש הוא להתאמן ארבע פעמים בשבוע.
מדובר בשינוי שדורש הרבה הקרבה בהתחלה והנטייה של שינויים כאלה היא לא לשרוד לאורך זמן.
כשההר גבוה מדי בהתחלה אנחנו נוטים לאבד מוטיבציה.
אז אם רוצים שינוי שיחזיק כדאי להתחיל באחד קטן.
במקום להתחייב לארבעה אימונים בשבוע, צאו לצעידה של 10 דקות מדי יום.
אחרי שתחוו הצלחה בהטמעה של הרגלים אלה, יהיה לכם קל יותר להעלות את הקצב ולהוסיף עוד אימונים עד שתגיעו למטרה.

3.  לתרגל כל יום: לוקח זמן עד שהרגלים חדשים הופכים להיות חלק מהשגרה שלנו (הטווח בספרות המקצועית נע בין 18 ל-254 יום), אבל ככל שנתמיד בהם ברמה היומית כך הם יהפכו לאוטומטיים מהר יותר.
אז תרגלו משהו כל יום, גם בקטן, וזה יביא לשינוי המיוחל מהר יותר.

4. לצ'פר את עצמך: צחצוח שיניים מספק תוצאה מיידית בדמות תחושה רעננה בפה, אבל לא כל הרגל מספק תגמול מידי.
כדי לאמץ הרגלים חדשים ולדבוק בהם, תנו לעצמכם צ'ופר מידי על הצלחות קטנות.
סיימתם צעידה? שתו כוס קפה מפנק.
התגמול המיידי מספק משוב חיובי.

5.  לשתף אחרים: את הרגעים הטובים והרעים בחיים אנחנו חולקים עם אחרים.
כדי לעזור לעצמנו באימוץ הרגלים חדשים, כדאי לחלוק את החוויה עם אחרים.
הדבר יוצר תחושת מחויבות גדולה יותר ומאפשר לנו לבקש עזרה במידה ואנחנו זקוקים לה.

חשוב לדעת שאין קסם.
מי שמיישם ומתמיד מצליח, ומי שלא נשאר עם הרגלים ישנים שלא תמיד משרתים אותו.
עכשיו, עם היציאה שלכם לדרך חדשה בעולם שנמצא בחוסר ודאות מוחלט, כדאי לקחת צידה טובה לדרך.
הרגלים טובים שתואמים למציאות החדשה יספקו אתגר, מוטיבציה ואופטימיות להמשך.

הכותבת היא מטפלת, יועצת ומרצה בתחום הפסיכולוגיה החיובית למערכות יחסים (זוגיות, עבודה, ביטחון עצמי ועוד)

 


הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.