הפסגה של חייו

רץ האולטרא מרתון גבריאל סוסביץ כבש בתקופה האחרונה כל יעד שהציב לעצמו, כולל זה שכמעט חמק ממנו לפני כשנה – מרוץ הפיק טוק פיק. עכשיו, אחרי 54 ק"מ וטיפוס מצטבר בגובה של 2,300 מטרים, הוא מספר על החוויות מהאירוע שעוד בטוח ישוב אליו

אבי יופה

לפני פחות משנה נתקלתי בפרסום למרוץ האולטרא מרתון ההררי והמאתגר "פיק טו פיק", שהיה מיועד לצאת לדרך בחודש דצמבר 2020 על הציר שעובר מצוק מנרה לחרמון וחזרה.
הקורונה היתה בנסיגה וחשבתי שזו יכולה להיות הרפתקה מעניינת.

פניתי למאמן עם ניסיון שהסכים לאמן אותי מרחוק.
המרחקים עלו לאט לאט בכל אימון, ואיתם גם האינטנסיביות. לבסוף, בגלל עלייה בתחלואה, המארגנים דחו את המרוץ לחודש אפריל 2021.
לא חשבתי באמת שהמרוץ ייצא לפועל, ופניתי לאתגר אחר: הספרטניון – תחרות אולטרא מרתון בפארק הירקון.

כשבועיים אחרי שעברתי שם מרחק של 121 ק"מ ב-12 שעות, שוב נתקלתי במודעה של הפיק טו פיק.
החלטתי להירשם, למרות שהייתי אחרי השיא.
אופי ומסלול התחרות עברו שינויים ובסופו של דבר מדובר היה במסלול מעגלי.
המרחק הסופי של המקצה הארוך נקבע ל-54 ק"מ, עם 2,300 מ' טיפוס מצטבר.

בזמן הקצר שנותר לי לתחרות החלטתי להתאמן בתוואי עליות ומסלולים טכניים שונים, כולל החלקים הדרומיים בשביל ישראל.

ערב לפני התחרות ישנתי עם המשפחה אצל חברים בקיבוץ דן.
אכלתי ארוחת ערב טובה, התארגנתי לשינה ולא עיכלתי שעוד כמה שעות אזנק לתחרות עליה חלמתי לפני פחות משנה.

התעוררתי ב-02:15, הכנתי את הציוד ויצאתי לדרך.
שטח הזינוק היה מלא בשעה 03:00 ברצים ובאנשי צוות כאילו מדובר באמצע היום.
ההתרגשות ניכרה על פני כולם. בתדריך הבטיחות מנהל האירוע הזכיר שמדובר במסלול קשוח עם צפי לעומס חום.

צופר הזינוק נשמע מעט אחרי השעה 04:00 ויצאנו לדרך.
החלטתי לרוץ בקצב נוח ולעבור להליכה במידת הצורך בחלק הראשון - מעין קיניא למצפה נמרוד.
העלייה חדה מאוד ומקשה על ריצה רציפה. לאחר כ-4 ק"מ הגענו לחלק האחורי של מצפה נמרוד, והתחלנו לרדת לכיוון מסעדה ומשם דרך שטחי האש של צה"ל בזעורה לכיוון נבי יהודה ושאר ישוב.
השמש עלתה והנוף של עמק החולה היה מדהים.

בשלב זה של הירידה לעמק החלטתי להגביר קצב, ולנצל את מזג האוויר הנוח והקריר לטובתי.

לאחר תחנת הרענון הסמוכה לשאר ישוב נכנסנו לשמורת נחל הבניאס.
מסלול יפיפה שעובר בין שיחים, צמחים ועצים כשהריצה בצמוד לנחל.
הגענו למפל הבניאס ומשם עלינו בטיפוס לכיוון שמורת מקורות הבניאס.
בתוך השמורה רצנו לפי השילוט עד לקצה מגרש החניה, ושם, ליד שער ירוק חלוד, ניצב שלט ישן עליו נכתב "למצודת נמרוד - שעתיים".

לפי השעון שלי נותרו עוד 2.5 ק"מ עד לתחנה הבאה... מוזר.
אבל כשעברתי את השער הירוק הבנתי שלמעשה מתחיל מכאן קטע טיפוס סיזיפי וארוך עד למצודת נמרוד.
התוואי הטכני לא אפשר ריצה ובקושי הליכה איטית.
מי שהצטייד במקלות הליכה/ריצה (ואני לא ביניהם) נהנה כאן מיתרון ברור.
סיימתי את העלייה לאחר כ-45 דקות, בקושי רב, לא מאמין שהחלקים הקשים של המרוץ עוד לפניי.

לאחר התרעננות ורישום בתחנה, המשכתי הלאה לנווה אטי"ב.
הנוף בשלב זה היה עוצר נשימה. בכל רגע קשה פשוט מסתכלים סביב ומבינים שזו זכות להיות כאן ולהשתתף בתחרות כזו אחרי שנה מטורפת.

לאחר שנכנסנו ליישוב נווה אטי"ב התחלנו לטפס בכביש ההיקפי.
הרמתי את עיניי ולא האמנתי לשיפוע של הכביש. התחלתי ללכת באיטיות ולשמור אנרגיה להמשך, תוהה אם הרכב המשפחתי שלי יכול לעלות לכאן.

בסוף העלייה הגענו לתחנת הרענון הבאה, שם החלטתי לנוח כ-10 דקות גם בשל החום הכבד וגם כי עכשיו באמת התחיל החלק הקשה - מנווה אטי"ב לחניון החרמון.
לאחר הליכה/ריצה בתוואי משופע אך נוח, נכנסנו למסלול סלעי וצר לכיוון הר כחל.

גם כאן הנוף היפיפה עזר להתגבר על כאבי השרירים ברגליים, וכך המשכתי לאיטי עד לתחנת הרענון האחרונה בחניון החרמון, ליד נקודת ההתחלה של שביל הגולן.
נשמתי לרווחה... חם מאוד ולכן לקחתי לעצמי עוד מים. אבל זהו, העליות מאחוריי, 10 ק"מ לסוף... לא? אז זהו, שלא.

מכאן ועד מצפה נמרוד שביל הגולן אמנם מדהים, אך רווי בעליות וירידות שלא מאפשרות ממש ריצה.
בסוף העלייה למצפה נמרוד התפעלתי שוב מהנוף, לקחתי נשימה עמוקה והחלטתי לרוץ כל הדרך עד לסיום.

לאחר חציית קו הסיום, 8:55 שעות מהזינוק, הרגשתי מיובש ועברו עוד כמה שעות עד שהתאוששתי אבל ההרגשה הכללית - לא ניתנת לתיאור.

זו היתה חוויה מטורפת וקשה, מבחינה פיזית אולי אפילו אחת הקשות בחיי, אבל העובדה שהצבתי לעצמי מטרה ועמדתי בה מעניקה תחושת אושר עילאי שלא חווים בכל יום.
ביני לבין עצמי החלטתי שלכאן בטוח אחזור.

קרדיט לתמונה- באדיבות גבריאל סוסביץ

הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.