מה אוכלים כשחם בחוץ?

מה אוכלים כשחם בחוץ?

יש משמעות לאוכל שאנחנו צורכים ולא רק בהיבט התזונתי. ישנם מזונות מקררים ויש מחממים, לכן אם אתם בחוץ ולא מוצאים מקום סגור עם מזגן אולי כדאי שתיקחו אתכם בתיק כמה חתיכות מהמאכלים שעליהם תקראו בכתבה הבאה


אבי יופה


התקופה החמה שאליה אנחנו נכנסים מלווה, בדרך כלל, בכמה עקרונות בסיסיים: שתייה מרובה, שהייה ארוכה בחדרים ממוזגים וגם אכילה של פירות מקררים דוגמת האבטיח והמלון.

ולא לחינם אנחנו בוחרים דווקא בפירות האלה בחודשי הקיץ, במהלכן הגוף שלנו נוטה להזעה מוגברת ומחפש כל העת את הדרך לקרר את עצמו.

"האבטיח, המלון, וגם פירות דוגמת אגס, אפרסק ומשמש נחשבים למזונות מקררים ולכן כדאי לאכול אותם בקיץ", מדגיש אבנר שרים, נטורופת ומטפל ברפואה סינית ובצמחי מרפא.
"הרפואה הסינית והנטורופתיה מספקות המלצות לתזונה, לצמחי מרפא ולתוספים שנגזרות בהתאם לבעיה הרפואית של כל אדם ולתסמינים שהוא מציג וגם על פי האקלים שבחוץ".


על פי שרים שורשי הירקות נחשבים למחממים בעוד שהעלים דווקא מקררים יותר.
לכן הקפידו לאכול במהלך חודשי הקיץ עלים ירוקים כמו פטרוזיליה, בזיליקום, כוסברה, חסה, עלי בייבי ועוד.
גם מלפפונים, ברוקולי ופטריות לבנות נחשבים למזונות מקררים.


"עוד המלצה לתזונה מקררת בקיץ היא הפלפל הלבן שמקרר בניגוד לפלפל השחור, הנחשב למחמם", מוסיף שרים.
"וישנם גם תבליני הנענע והמנטה, שלא מתאימה לאנשים הסובלים מחומציות יתר בקיבה, מצרבות ומריפלוקס.
מנטה מרפה את הסוגרים בגוף ובעצם מאפשרת בקלות לחומציות לעלות מעלה".


ומה בנוגע לצריכת חלבון?

"הדגים נחשבים למקררים בעוד שמוצרי הבשר מחממים. דגים גם קלים יותר לעיכול וזה מה שאנחנו רוצים להיות בקיץ – קלילים וקרירים.
גם טופו הוא מקור מצוין למזון מקרר עשיר בחלבון, שיכול להתאים לצמחונים ולטבעונים או לכאלה שסתם לא רוצים לצרוך עוד בשר או קטניות, או שפשוט לא אוהבים".


מאכלים חריפים כדאי לאכול בחודשים חמים?

"מזון חריף נחשב למחמם. שימו לב, אם תאכלו פלפל אדום חריף מיד תתחילו להזיע ותסבלו מגלי חום. בגלל זה מדובר במזון שהוא טוב לחורף, אבל לא לקיץ.
אם אתם לא מאוהבי הטונה ובכל זאת מחפשים אחר מאכלי ים נוספים, אז האצות והצדפות נחשבות גם למקררות.
בכלל, מזונות מהים נחשבים לקרים בראייה הסינית".