להתאמן עם המשפחה

להתאמן עם המשפחה

הרבה מאוד מתאמנים חדשים מגלים את עולם הקרוספיט שמציע להם אימונים עצימים שמשתנים כל הזמן, אבל בעיקר חיי חברה ותמיכה שכנראה לא תמצאו בחדרי הכושר

 

אבי יופה

התקופה האחרונה הוציאה הרבה מאוד אנשים לרוץ ברחובות ולגלות גם את העולם הנסתר עד עתה מבחינתם של אולמות הכושר והסטודיו השונים.
ענף ספורט שהיה בנסיקה עד לתקופת הקורונה ועכשיו מתחיל לחזור לעצמו הוא ענף הקרוספיט, שמושך אליו יותר ויותר מתאמנים.


"הדבר הראשון שמגדיר את ענף הקרוספיט הוא שמדובר בקהילה. במשפחה", מסבירה מורן חן, מאמנת במועדון הקרוספיט ויאה מאריס בראש העין, מאמנת כושר אישית ליחידים ולקבוצות ומקדמת תזונה טבעונית.

"מתאמן מגיע כדי להוציא אנרגיה ולהשתלב עם קבוצה כשלכולם אותה המטרה: להתאמן יחד ולחוות חוויה משותפת, ובעיקר לא להיות לבד כמו בחדרי הכושר. קרוספיט הוא הכושר הגופני האמיתי עם אימונים בעצימות גבוהה שמשתנים כל הזמן. מדובר בשיטה שמשלבת יכולת לשלוט בתנועה בכל עוצמה וכיוון, משפרת את הזריזות, את האיזון, את הגמישות, את הכוח המתפרץ, את הסיבולת ועוד".


עוד דבר שעושים בקרוספיט בצורה מדויקת הוא חזרה על תנועות פונקציונליות מחיי היום יום שלנו, כדי שיהיה לכולנו קל יותר בזמן שאנחנו מרימים את הילדים, סוחבים את הקניות מהסופר או עושים כל פעולה אחרת שדורשת תזוזה של הגוף.

העניין היחיד שעלול להרתיע מתאמנים חדשים, בדגש על נשים, שמדובר בענף שזכה לתדמית גברית וקשוחה. מורן כבר נתקלה בוויכוח הזה לא אחת ויש לה תשובה ברורה בעניין. "אכן התקבעה תדמית גברית לענף הזה, אבל רק בגלל שנשים קצת חוששות מהמראה שלהן תקופה מסוימת אחרי האימונים. הרמת משקולות ואימונים אינטנסיביים לא מביאים לגוף גדול ושרירים. חייבים לשלב תזונה בתהליך. עם אימוני התנגדות נכונים ותזונה נכונה אפשר להגיע לגוף שרצינו, אבל הוא לא יהיה דומה לזה של הגברים. אין ממה לחשוש".


אז מה את אומרת לנשים שמתעניינות ושואלות אם כדאי להן להירשם?

"אם החשש שלהן הוא מהנראות אני קודם כל אומרת להן שהדבר תלוי בהן. בקרוספיט ההתקדמות תלויה בקצב שלך. אפשר להרים משקלים כבדים ואפשר שלא. אפשר לשלב תזונה עם יותר חלבון ואפשר שלא, וזה מה שבונה את השריר בסופו של דבר. אם נשלב אימוני התנגדות יחד עם תזונה נכונה וחלבון בכמות הראויה אבנה את מה שרציתי, אבל גם מבחינה פיזיולוגית נשים לא יגיעו לרמה של גברים בגלל היעדר הורמון הטסטוסטרון. הדעה הזו פשוט לא נכונה. ההיפך. אימוני התנגדות חשובים לצפיפות העצם ולבניית השריר ובכלל, כדי שנהיה חזקים יותר ושהיה לנו קל יותר במהלך היום. אנשים בכושר קל להם הרבה יותר להתנהל בפעולות פשוטות לאורך היום".

מורן התחילה את חייה הספורטיביים דווקא בענף הריצה. משם עברה לעולם הלחימה המשולבת, דרך קראטה ולימודי תואר ראשון בחינוך גופני במכון ווינגייט. אחרי שנמאס לה מחדר הכושר שמעה על הענף עם הגיוון הרב והגיעה לקרוספיט.

"אין אימון אחד שדומה לאחר", היא מבהירה. "והאימונים מותאמים לכולם. לכל יכולת גופנית. גם לאדם שלא התאמן מימיו. האימון הוא בקבוצה, עם מאמן שמסתכל עליך כל הזמן ואתה לא יכול לטעות. אם אתה שומר על עצמך ומקשיב למאמן, וגם שם את האגו בצד, אין סיבה שתפצע".


אז היית ממליצה למתאמן מתחיל לבחור בקרוספיט כענף ראשון?

"קרוספיט זה לא בהכרח להרים משקל גבוה, זה מתחיל מעודן. אפשר לעשות את התרגיל קל או מורכב יותר. האימון הקבוצתי מתאים גם לאדם החזק ביותר במועדון וגם לחלש ביותר. הוא מתאים לכולם".