בבית עם הילדים?

בבית עם הילדים?

משבר הקורונה הנוכחי מהווה הזדמנות מצוינת עבור הורים וילדיהם להכניס שגרה של אימונים לסדר היום, בלי הצורך במכשור מתקדם.
אפשר לעשות הכל גם בין ארבעה קירות

אבי יופה


בדומה למשברים אחרים גם המצב הנוכחי שאליו הכניס אותנו נגיף הקורונה יכול לשמש כמקפצה, או כהזדמנות לעסוק בדברים שבהם טרם עסקנו. אחד מהדברים שאפשר להתחיל לעשות הוא ספורט, ואפילו עם הילדים בבית.

אביב רייכמן, בעל תואר ראשון בחינוך גופני והבעלים של בתי ספר ומסגרות אימון להתעמלות קרקע ומכשירים ואימוני נינג'ה, מציע כמה תרגילים שאפשר לעשות עם הילדים בבית בתקופה הזו שבתי הספר לא פועלים.

"לכולם יש כיסאות בבית", מסביר רייכמן, מומחה לאימוני הורים וילדים בכל הגילים.
"בדרך כלל אנחנו רק יושבים עליהם אבל זה הזמן להשתמש בהם גם לפעילות גופנית. התחילו בתרגיל החזקת הגוף בין שני כיסאות, מדובר בתרגיל מצוין ליציבה, לעבודה על שרירי הבטן ועל חגורת הכתפיים".


תרגיל נוסף הוא פלאנק שלילי, במהלכו כפות הרגליים ממוקמות על הכיסא והידיים ישרות על הרצפה. התרגיל הזה יכול לסייע לפיתוח חגורת הכתפיים, שרירי הבטן והגב.

"שכיבות סמיכה בשיפוע חיובי הוא תרגיל חשוב נוסף", מבהיר רייכמן. "לבצע כפיפה ופשיטה של המרפק ולעבוד על שרירי החזה והיד האחורית".

"בתרגיל האחרון צריך להיכנס למצב סמיכה הפוך בין שני כיסאות", מסכם רייכמן. "הרימו ישבן באוויר עם רגל אחת. כאן אפשר להשיג עבודה מצוינת על שרירי הישבן, הרגליים והידיים".