כוס אחת ודי

כוס אחת ודי

לא תאמינו כמה יין אדום תורם לבריאות הגוף

יותר ויותר אנשים מגלים את הסגולות החיוביות של היין ומוסיפים אותו בקביעות לתפריט היומי שלהם, אבל חשוב לזכור שמדובר בכל זאת באלכוהול ולכן כדאי לזכור לצרוך אותו במידה. וכן, יש הבדל בינו לבין היין הלבן

אבי יופה

 

כשבארוחות המשפחתיות הסבתא, או הדודה, דוחקות בכם לשתות עוד כוס אחת של יין כי "זה בריא", כנראה שהן יודעות על הן מדברות.
מתברר שליין האדום יש סגולות בריאותיות לא מבוטלות אבל כמו כל משקה אלכוהולי, צריך לזכור לצרוך אותו במידה.

"היין האדום קיבל את התהודה החיובית שלו כבר בשנות ה-2000 עם הפרסום הנרחב אז של הדיאטה הים תיכונית", מסבירה מירי חדד, דיאטנית קלינית וספורט והבעלים של מרכז התזונה של מירי חדד.

"הדיאטה דוגלת בשתייה של כוס יין אדום אחת ליום אבל אסור לשכוח שיין הוא אלכוהול, ומנת אלכוהול מוגדרת היא 15 גרם כשמדובר ביין. כוס ממוצעת נחשבת ל-105 מ"ל שהיא כמות שוות ערך ל-105 קלוריות".

היין האדום מתקשר בספרות המקצועית לאריכות ימים ולמניעת מחלות כרוניות.
איך הוא עושה את זה? חדד מפרטת. "ביין האדום קיים נוגד חמצון חזק מאוד שנקרא רזוורטול, שמפעיל מערכת אנזימתית בגוף.
המערכת הזו תורמת להאטה בהזדקנות של תאים ומכאן בעצם המנגנון, או הסיבה, לאריכות ימים.
מחקרים מצאו גם שאוכלוסיות ברחבי העולם שמאריכות חיים, כמו בסרדיניה או בקוסטה ריקה, שותות בקביעות יין אדום שמסייע גם במניעת מחלות לב וכלי דם, וסוכרת".


במה שונה היין הלבן מהאדום?

"ביין האדום כמות נוגד החמצון, הרזוורטול, גבוהה יותר באופן משמעותי כי מייצרים את הסוג הזה של היין עם הענב.
לכן ההשפעות הבריאותיות מיוחסות יותר לאדום ולא ללבן".

ההמלצות הרפואיות מדברות על כוס יין אחת ביום, כשחשוב לתת דגש לאנשים שסובלים מרמות גבוהות של שומנים בדם, או לכאלה הסובלים ממחלות כבד ומסוכרת ולא לתת להם לגימה בלי אישור מרופא.

"צריך לקחת בחשבון גם ששתיית אלכוהול לא מומלצת לפני אימון גופני מהסיבה שאלכוהול פוגע בריכוז ובמיומנות הנדרשת מאימון", מסכמת חדד.
"האלכוהול מוריד את רמות הסוכר בדם ומדכא פירוק של שומן וזה בניגוד למה שאנחנו רוצים להשיג מאימון. לכן אפשר לתזמן את האלכוהול כמה שעות לפני אימון אבל לא בסמוך לו.
ואם אתם מתכננים אימון אירובי עצים אל תשתו אלכוהול ערב לפני. גם זה עלול להפריע לכם בביצועים".

 
להטבות על מארזי יין לחצו כאן >> https://bit.ly/38o4t6V