ריצה של פעם בשבוע יכולה לשפר את הבריאות שלכם

ריצה של פעם בשבוע יכולה לשפר את הבריאות שלכם

 אבי יופה


שוקלים אם כדאי לכם להתחיל לרוץ? אז תפסיקו לחשוב ונעלו את נעלי הריצה שלכם.
מחקר חדש בדק ומצא עד כמה לריצה יש את היכולת להוריד את הסיכון למוות מוקדם וחזר עם ממצאים שיאירו את עולם הספורט עבורכם באור אחר.

קבוצת חוקרים מתאילנד, מפינלנד ומאוסטרליה ביצעה ניתוח של 14 מחקרים קודמים שסקרו את השפעות הריצה על בריאות האדם ומצאה כי פעילות קבועה של ריצה עשויה להועיל לשיפור בבריאות הציבור ולהעלאת תוחלת החיים.

כלל המחקרים שנבדקו בוצעו בארה"ב, בבריטניה, בסין ובדנמרק.
הם בחנו כ-230 אלף רצים לאורך תקופות זמן שנעו מחמש שנים וחצי ועד 35 שנה.


במסגרת בחינת הממצאים נמצא שאנשים שביצעו כל פעילות של ריצה במהלך חייהם, גם פעם אחת בשבוע, היו חשופים ב-27 אחוזים פחות למקרי תמותה משלל סיבות לעומת אלה שכלל לא רצו.
אנשים שהקפידו על פעילות קבועה של ריצה בשגרת חייהם גם היו חשופים ב-30 אחוזים פחות למוות ממחלות הקשורות למערכת הלב וכלי הדם, ו-23 אחוזים פחות למוות מסרטן.

עוד הדגישו החוקרים, שממצאי הבדיקה שלהם פורסמו בירחון הבריטי לרפואת ספורט, שריצה בתדירות גבוהה יותר ובעצימות רבה יותר לא מובילה בהכרח להורדה גבוהה יותר של הסיכון למוות מוקדם.

על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי אנשים בגילים של 18 עד 64 צריכים לעסוק בפעילות גופנית למשך 150 דקות לפחות בשבוע.