תוכנית חיסכון: איך לעבור את תקופת החגים בשלום?

תוכנית חיסכון: איך לעבור את תקופת החגים בשלום?

שומרים על שגרת אימונים ותזונה וחוששים מהארוחות המשפחתיות? יש לכך סיבה. העומס הקלורי והיציאה מהשגרה עלולים לגרום לכולנו לצאת מהמסגרת, אבל אסור לאבד תקווה. יש כמה עצות שכדאי לשמור עליהן וכדאי לא לשכוח שמותר לנו לפעמים גם ליהנות

החופש הגדול מאחורינו ועכשיו כולנו מסתכלים קדימה לעבר תקופת החגים, הידועה בקושי שהיא מביאה עמה.
מדובר בקושי מעשי בהקפדה על משטר אימונים מסודר ותזונה מאוזנת, אבל גם בקושי רגשי בכל הקשור להתמודדות עם תחושת המשפחתיות שצפה ועולה.

דפנה פרחי, מאמנת ריצה ומאמנת מנטלית, מרצה בתחום האימון המנטלי ואורח החיים הבריא, מסבירה שבדומה לתוכנית אימונים שבועית כך גם בתחום המנטלי ובתחום התזונה – אנחנו צריכים תוכנית מסודרת ושנדע בדיוק לאן בכוונתנו ללכת.

"אם אנחנו יודעים שתקופת החגים רגישה בכל הקשור לאירועים המשפחתיים, היציאה מהשגרה והילדים שנמצאים שוב בבית, יש צורך להיערך בהתאם עם תוכנית מסודרת בהתאם לקשיים של כל אחד", אומרת פרחי.

"בתקופת החגים צפויים אירועים רבים, נסיעות וטיולים ויציאה מהתפריט התזונתי הרגיל שלנו. הרבה ארוחות ופיתויים. צריך להחליט מראש מה אנחנו רוצים להשיג מחודש מסוים או מחג כזה או אחר ולבוא מוכנים".

אז אם אתם לפני ארוחה משפחתית כדאי, למשל, להגיע פחות רעבים. "בכלל, כשמתארחים בארוחה שהולכת לכלול הרבה פיתויים כדאי להגיע מעט שבעים", מבהירה פרחי. "תאכלו משהו קטן קודם לכן. אולי פרוסת לחם עם גבינה ואיזה ירק או יוגורט עם קצת גרנולה. כשמגיעים לא רעבים, אז לא מתנפלים על כל מה שבשולחן".


פרחי ממליצה לקבל החלטה ולרשום אותה שחור על גבי לבן. "לרשום על דף את כל מה שאנחנו רוצים שיקרה לנו או שנרצה לעמוד בו", אומרת פרחי. "שהכל יהיה מובנה ומסודר ולא פרוץ. שולחן חג עלול להיות מפואר ועמוס, ויש נטייה להעמיס על הצלחת בלי סדר. צריך להחליט מראש מה ניקח וכך יהיה קל הרבה יותר להתנהל. אם נדע לאן אנחנו הולכים אז גם מבחינה מנטלית יהיה לנו יותר קל, כי נדע למה לצפות".

ואם עברתם את הארוחות המשפחתיות בשלום ועכשיו עומד לפניכם טיול של כולם יחד, שבו רגע עם בן או בת הזוג. הסתכלו על התוכניות של החגים, בחנו את הימים. עשו חלוקה כדי שכל אחד יוכל לשמור על השגרה הקבועה שלו, ולא יאבד את העוגן בתקופת החגים.

"אחד הדברים שאני הכי ממליצה עליהם זה לגלות גמישות ויצירתיות", מסבירה פרחי. "אדם שרגיל פתאום להתאמן והילדים שוב בבית ואין מסגרת. אז צריך לגלות גמישות ולהתאמן במקומות שאתה לא רגיל אליהם. להיערך בהתאם. אם יודעים שהולכים לבלות במלון, אז בדקו איפה אפשר להתאמן: חדר כושר, שבילים או מסלולים לריצה או לרכיבה".

"בכל הקשור לשמירה על תוכנית אימונים בחופשה, חשוב להגדיר מראש גם לדעת לאן הולכים ולאן אפשר להגיע. מה האפשרויות שלך להתאמן במקום חדש", מסכמת פרחי. "בסוף אנחנו רוצים שהתקופה תעבור בכיף, וחלק מהגמישות המנטלית שלנו היא לדעת לשחרר קצת וליהנות. שזה אומר ליהנות מקינוחים קצת יותר מהרגיל. אנחנו בחופשה ולא תמיד הכל צריך להיות לפי הספר".

אבי יופה