החידושים הטכנולוגיים שיגרמו לכם להתחיל להתאמן

החידושים הטכנולוגיים שיגרמו לכם להתחיל להתאמן

אם אתם רק מתחילים את המסע שלכם בתחום הכושר הגופני לא צריך להתחייב כבר כעת לחדר כושר או לקבוצת ריצה. אפשר פשוט להוריד כמה אפליקציות לטלפון החכם שיסייעו לכם בצעד הראשון בדרך לחיים בריאים

 אבי יופה

אתם אולי לא תאמינו אבל בישראל לבדה פועלים היום למעלה מ-200 סטרטאפים שמתעסקים כולם בעולמות הספורט והכושר. חלקם פותחו במטרה לשפר את הביצועים של ספורטאי העלית, אבל רובם התאימו את עצמם דווקא לקהל הרחב ואפילו לאנשים שספורט הוא לא חלק משגרת חייהם.

"בדיקה שתעזור לכם להיות מודעים יותר לגוף שלכם ולמנוע את הסיכון לפציעות היא בדיקת הפיזימקס", מסביר תומר יהודיין, אחראי תחום החדשנות, החינוך והקהילה במרכז החדשנות קולוסאום ספורט ומרצה בנושא חדשנות בספורט ואיך לגרום לילדים לעשות יותר ספורט באמצעות טכנולוגיה.

"מדובר בבדיקה שבמהלכה הנבדק מבצע תרגילים מול מצלמת תלת מימד שמבצעת סריקה ואבחון מקצועי של מערכת השלד והשריר שלו. הטכנולוגיה מנתחת את תנועות הנבדק, ממפה אותן ולבסוף מוציאה דוח שמספר את הסיפור האמיתי על הגוף של האדם שמול המצלמה. בסוף מתקבלת תוכנית מותאמת אישית שתעזור לנבדק לחזק את המקומות הדורשים חיזוק בגוף".

"ה- CoachAi היא מערכת של בינה מלאכותית שהמטרה שלה לעודד את האדם לעשות ספורט", ממשיך יהודיין. "מדובר בתוכנה שאפשר לגשת אליה מהמחשב הביתי שתעדכן את הנבדק שהוא לא עושה מספיק ספורט, ותבדוק שהכל תקין אצלנו. היא עוזרת לו לקבוע את האימונים ולהתמיד בהם בעזרת הודעות טקסט שנשלחות אליו לפני ובמהלך האימון. היא גם מספקת מידע על תהליך ההתקדמות של המתאמן.

"ה-Lumen, למשל, הוא מכשיר קטן שיכול לספק למשתמש מידע רב הרלוונטי לבריאותו ולמצב חילוף החומרים בגופו. כל שעל הנבדק לעשות הוא לנשוף למכשיר ואחרי כמה שניות תתקבל באפליקציה ייעודית מפת ההמלצות המעודכנת בכל הקשור לתפריט היומי שעל המתאמן לצרוך, והאם ברגע נתון באימון הוא שורף יותר שריר או שומן".

מי שלוקחת את האפליקציות האלו לשטח ונעזרת בהן ובחידושים נוספים בתחום האימון הגופני במהלך היום היא ליטל ויקי פרגן, מייסדת שיטת ההרזיה והחיטוב לנשים L2power.

"החידוש הראשון החשוב בענף היא האפשרות של כל אישה להתאמן ולחטב את האזורים הקשים יותר לחיטוב דוגמת הירכיים, הישבן והבטן בכל רגע נתון", מסבירה ויקי פרגן. "הגומיה, אביזר כושר שמצמידים מעט מתחת לברך, מאפשרת לבצע מגוון של תרגילי התנגדות ובמקביל עובדת על השרירים המייצבים ומסייעת לחיטוב הבטן התחתונה והמותניים.

"אביזר כושר נוסף הוא הכדור, או החישוק, שאפשר לרכוש בכל מקום ומצליח לייצר עבודה על הירך הפנימית, אזור שקשה להוריד בו במשקל ולחטב אותו. אבל החידוש המרכזי הוא אימון ה-Tabata. מדובר באימון באורך 20 דקות שאפשר לבצע פעמיים בשבוע ולהגיע למקסימום תוצאות בשילוב של תזונה נכונה. אם ישנה משהי בחו"ל, או בחופשת לידה, היא לא צריכה להפסיד אימונים. היום במינימום זמן אפשר להשיג מקסימום תוצאה. זה לא מובן אליו כי יש המון נשים שאין להן אפשרות להשקיע שעות באימונים בחדר הכושר".