מיתוסים ואמיתות על משקל, אוכל ופעילות גופנית

מיתוסים ואמיתות על משקל, אוכל ופעילות גופניתממש שלא מדויק. לא רק כמות הקלוריות הנצרכות ומוצאות תיקבע אם תרדו במשקל. לכול אדם מטען גנטי הקובע את קצב חילוף החומרים שלו ואשר ישפיע רבות על משקלו, וללא התחשבות בו לא תשיגו תוצאות.

הניבוי הכללי שאדם שיוציא עוד 100 קלוריות ליום (למשל על ידי הליכה), מבלי שישנה הרגלי תזונה, ישיל ממשקלו תוך 5 שנים 22.7 קילוגרם, הנו חסר ביסוס. מחקרים מראים שבפועל הממוצע עומד על השלת 4.5 קילוגרם בלבד.

למרות ההשפעה הגנטית אין מדובר בגזירה שלא ניתן לשנותה. צריך להתאים לכול אדם את הדיאטה המתאימה לו ואת רמת הפעילות הגופנית. מה שיביא להפחתת משקל לא יהיה צעד אחד, אלא מערך של שינויים סביבתיים מתונים.

דיאטה הכוללת רק הפחתה משמעותית של הקלוריות הנצרכות היא אכן טובה להפחתת משקל, אולם לא ניתן להתמיד בה לאורך זמן – הפיתרון הוא תזונה מאוזנת המתחשבת בצרכי הפרט. בין השאר זה אומר יותר ירקות ופירות, הקפדה על ארוחת בוקר עתירת חלבונים ופעילות גופנית על בסיס יומי.

אם הזכרנו פירות וירקות, זה הזמן להסתייג. אכילת יותר פירות וירקות אכן תסייע לשמירת והפחתת משקל (ולבריאות באופן כללי), אבל נקיטת רק צעד זה לא תיקח אתכם רחוק.